{Play}

El port de la Savina tindrà una nova concessió més curta i amb tarifes més barates. El Consell d'Administració de l'Autoritat Portuària de les Balears (APB) ha aprovat aquest dimarts un nou plec per a licitar la gestió dels amarraments de nàutica esportiva en la principal infraestructura portuària de Formentera, amb canvis substancials respecte a la versió anterior.

El nou concurs contempla una concessió única de 16 anys, enfront dels 25 anys previstos inicialment, i rebaixa considerablement les exigències d'inversió, eliminant edificis, pàrquings i construccions previstes, després d'una negociació directa amb el Consell Insular de Formentera.

El licitador que ofereixi una concessió més curta, també serà premiat.
L'acord entre la APB i el Consell de Formentera ha suposat un gir urbanístic i financer al projecte. La reducció del termini d'explotació ha arribat de la mà de la reducció de la inversió prevista. A menor inversió, menor termini d'amortització.

En la nova proposta:

S'elimina un dels dos pàrquings subterranis plantejats.

Desapareix «un considerable nombre de metres quadrats destinats a noves edificacions».

S'exclouen la construcció d'un edifici al llevant del port i l'adscripció d'altres dos immobles en la zona sud, la viabilitat del qual depenia d'un nou Pla Especial aprovat inicialment i amb la tramitació ambiental caducada i que no ha estat tingut en compte.

Només es mantindrà un pàrquing subterrani amb 90 places, adaptat a la demanda real i a l'entorn.
Un dels punts més destacats és la reserva obligatòria de vint amarraments en temporada alta per a embarcacions sense ànim de lucre, és a dir, aquelles de la llista setena, de fins a vuit metres d'eslora. En total, el licitador haurà de garantir almenys 185 llocs d'amarrament en la seva proposta d'ordenació.
A més, es dona valor afegit als qui presentin tarifes més econòmiques, especialment per a embarcacions de petita eslora després de la reclamació del Consell de Formentera.
Les noves bases del concurs premien amb major puntuació als licitadors que ofereixin preus més baixos, tant per a:

Amarraments d'embarcacions menors de vuit metres.

Locals comercials, essencials per a la vida econòmica del port.

I abonaments mensuals i anuals d'aparcament, especialment enfocats en els residents locals, que pagaran menys que amb el sistema actual de tiquets ordinaris.

Es manté l'aposta estratègica pel sector del xàrter, però incorporant criteris de sostenibilitat social i ordenació portuària a mitjà termini.
Des de la APB es destaca que aquestes modificacions responen a un diàleg continuat amb el Consell Insular de Formentera, que forma part del Consell d'Administració de l'organisme portuari.