{Play}

Segueix la crisi de la residència de majors de Formentera, del qual ja fa una setmana que us vam informar arran del conflicte dels torns entre el personal i la direcció de l’equipament públic.

El sindicat UGT publica una nota de premsa, en la que lamenta haver arribat al mes de febrer sense que hagi tingut lloc cap reunió entre el Consell i el personal de la residència, amb l’objectiu de negociar un nou horari de treball. UGT recorda que aquest conflicte va sorgir arran de la decisió unilateral i sense negociar per part de la direcció d’imposar un nou horari, que va ser refusat a la mesa general de negociació celebrada fa més de dos mesos, el passat 20 de novembre.

Des d’aquells moments, el sindicat va fer arribar una nova proposta d’horaris a la direcció i va sol·licitar una nova reunió per a parlar del funcionament de la residència i millorar l’atenció dels usuaris, que és la principal preocupació de les treballadores sociosanitàries i del mateix sindicat.

El sindicat explica que va remetre un escrit a la direcció en data 14 de gener, advertint que no es podran canviar els horaris existents en cap cas, i que aquests cal mantenir-los fins que s’arribi a un acord. Així mateix, en un altre escrit de data 31 de gener comunicava que les treballadores continuarien realitzant els mateixos torns i horaris que havien fet fins ara, ja que encara no s’havia arribat a cap acord i tampoc hi ha hagut cap resposta per part del Consell, fet que ha motivat la denúncia per part d’UGT a inspecció de treball.

Coaccions i amenaces

El comunicat constata coaccions i amenaces d’acomiadament, expedients sancionadors i la no renovació de contractes per part de la direcció a les treballadores de la residència. Tot i lamentar aquesta delicada realitat, UGT acaba el seu comunicat insistint en la voluntat d’asseure’s a negociar amb el Consell per a donar per finalitzat aquest conflicte, en benefici dels usuaris i familiars i respectant també els drets del personal de la residència.

NOVA ENQUESTA: Ha de destinar el Consell més recursos per a la correcta atenció dels usuaris de la residència de Gent Gran?