{Play}

Després de diversos dies encallat, finalment s’ha pogut retirar el gran tub industrial que havia aparegut varat a la costa i que havia generat preocupació entre veïns i usuaris habituals d’aquest indret del litoral. L’operatiu s’ha fet per via marítima. El tub, de grans dimensions, ha estat arrossegat fins al mollet des Caló, on posteriorment s’ha tallat en diferents fragments per facilitar-ne la retirada definitiva. Segons han informat fonts del Consell de Formentera, l’estructura feia aproximadament 12 metres de llargada, prop de 90 centímetres de diàmetre i tenia un gruix considerable, fet que complicava notablement les tasques de manipulació.

La peça havia quedat atrapada entre les roques de Cala en Baster després dels temporals marítims de les darreres setmanes. La seva presència havia despertat inquietud tant per l’impacte paisatgístic com pels possibles riscos ambientals i de seguretat en una zona freqüentada per banyistes i embarcacions petites.

Els serveis tècnics han hagut d’organitzar un dispositiu específic per poder moure l’estructura sense provocar danys al litoral rocós ni al fons marí. Un cop retirat, el material serà gestionat com a residu industrial.